Kalaulah masa boleh diundur semula...

kalaulah masa boleh diundur semula, aku tak akan benarkan kau meluahkannya. ternyata apa yang kau luahkan akan menjadi parut yang berdarah andai kau tak mampu menyimpan perasaan itu. jika kau hanya mampu meluahkan tanpa dapat mempertahankannya, aku sangat kecewa. aku amat menyanjungi seseorang yang mampu mempertahankan perasaannya walaupun orang lain memperlekehkan. jika kau tidak mahu mempertahankan perasaan itu, seharusnya kau tak meluahkannya dahulu. kerana mana aku terseksa. aku seperti kehilangan seorang kawan apabila semua ini terjadi. atau memang kau suka kita jadi begini. menjadi semakin renggang tatkala sebuah perasaan menjelma. aku sememangnya tidak tahu apa yang ada di dalam hatimu. kadangkala aku rasa tersedar tatkala aku mendengar lagu d'masiv-apa salahku :-


APA SALAHKU
KAU BUAT BEGINI
KAU TARIK LULUH HATIKU HINGGA
SAKIT YANG KURASA

APAKAH YANG SEBENARNYA
JANGAN MAHU TAK MAHU SEPERTI INI
AKHIRNYA KINI AKU MENGERTI
APA YANG ADA DIFIKIRANMU SELAMA INI
KAU HANYA INGIN PERMAINKAN PERASAANKU
TAK ADA HATI, TAK ADA CINTA.

APA MEMANG INI YANG KAMU INGINKAN
TAK ADA SEDIKIT PUN NIAT TUK
SERIUS KEPADAKU.

entahlah. itu apa yang aku rasa. aku mengakui yang aku sendiri tak pasti dengan apa yang aku rasa. yang pasti, aku macam dah kehilangan seorang kawan. kenapa nak rasa segan, takut, malu selepas meluahkan perasaan. (kalaulah benar itu adalah perasaan dan bukanlah sekadar jenaka duka). selama yang aku kenal, kau bukanlah seorang yang begitu. apa-apa pun aku harap kau faham yang aku tak kisah semua itu. tapi bila semua yang berlaku lepas tu terjadi, aku rasa macam ada buat satu kesalahan yang besar pada kau. dan kau macam dah semakin takut untuk berkawan dengan gergasi kecil sepeti aku ni. dan aku nak katakan sebenarnya, jauh di lubuk hati. aku benar2 kecewa andai kerana perasaan yang tak tersahih itu, kita macam dah tak boleh macam dulu. please, aku sememangnya tak nak siapa-siapa pun tahu mengenai perkara ini. sebab apa? nak tahu? sebab kau akan semakin rasa takut, serba salah, segan dan macam-macam lagi. dan sememangnya aku tak tahu bahawa apa yang kau katakan pada aku tempoh hari benar-benar perasaan suci atau sekadar lakonan emosi yang kebosanan dan aku menjadi mangsa permainan perasaan. selamat jumpa lagi.
0 Responses